Presentationsmaterial
Presentationsmaterialet innehåller sammanfattande och översiktlig information om Gröna Tåget.
Presentationer |
Andersson E: Förbättrade miljöprestanda. KTH Railway Group, 2012 |
Andersson E, Persson, R: Ett spårvänligt tåg (A track friendly train). KTH, 2012 |
Andersson E: Improving environmental performance. KTH Railway Group, 2012 |
Bustad T: Current collection on existing catenary systems. Reflections from Green Train tests, 2012 |
Carlsson U, Orrenius U: Attractive train interiors: Minimizing Annoying Sound and Vibration. KTH(MWL), 2014 |
Carlsson U: Control of External Noise. KTH (MWL), 2012 |
Frid A: Vehicle influence on interior and exterior noise. Bombardier, 2012 |
Fröidh O: Gröna Tåget. Resande, ekonomi och tågkoncept KTH. Järnvägsgruppen, 2012 |
Fröidh O: Gröna Tåget - to make train travel more attractive. KTH Railway Group, 2012 |
Herbst A,.,Bombardier, Muld T,.KTH, Efraimsson G,,KTH: Aerodynamik, 2012 |
Kottenhoff K, Andersson E: Tåginredningar - Funktionalitet och kostnader. KTH , 2014 |
Krajnovic S: CHALMERS work in Train Aerodynamics within Gröna Tåget, 2012 |
Lidström M, Blissing B: Train simulation at VTI, 2012 |
Lundberg O, Ranvinge M, Eriksson D: GT Train interior design. Transformator Design Group, 2012 |
Persson R: Aktiv fjädring – Resultat från prov på spår. Bombardier, maj 2013. |
Persson R, Evert A: Breda tåg i Skandinavien. KTH, 2014. |
Sandberg Å: PM motors for railway applications. Bombardier, 2012 |
Stichel S: Strömavtagare_kontaktledningsinteraktion forskningsbehov. KTH, 2012 |
Stichel S, Jönsson P, Liu Z: Strömavtagare - kontaktledningsinteraktion. Gröna Tåget slutseminarium. KTH, 2012 |
Tengstrand H: High Speed Technologies for Nordic Conditions. Bombardier, 2012 |
Warg J:Trafik och bankapacitet. KTH, 2012 |
Wik E: Utmaningar i nordiskt klimat. Bombardier, 2012 |